1. Minőségirányítási rendszer.
Azaz egy olyan vállalatirányítási rendszer, amelynek a minőségközpontú folyamatszabályozás a feladata.
A rendszer többek között olyan vállalati folyamatokat vizsgál mint például a vevői igények kezelése, a mindennapi munkafolyamatok (termékfejlesztés, termelés, szolgáltatás), az alvállalkozókkal való kapcsolattartás, a dokumentációk kezelése (pl. munkaköri leírások), illetve a jogszabályoknak való megfelelés.
2. Általános szabvány.
Általánossága miatt a rendszer bevezetése bármely vállalat típus számára hasznos és profitgeneráló lehet, a későbbiekben pedig más szabványok (pl. környezetirányítási rendszer) könnyedén ráépíthetőek.
1. Működési előnyök, azaz alacsonyabb működési költséggel nagyobb profitráta:
-az ISO 9001 rendszerrel rendelkező cég működése szabályozottabbá válik, hatékonysága nő; gyorsabb, átláthatóbb folyamatokat eredményez, a teljes tevékenység nyomonkövethetővé válik;
-a feladatokhoz kapcsolódó felelősségek egyértelművé válnak;
-csökken a selejt mennyisége, a hibás szolgáltatás aránya;
-nő a cég működésének gazdaságossága (alacsonyabb működési költség, magasabb profitráta).
2. Konkurencia megelőzése és ügyfélszerzés:
-az ISO rendszer megléte azt sugallja, hogy a szervezet megfelel a minőségi követelményeknek, vagyis magas minőségű munkát végez;
-nagyobb cégek gyakran csak olyan beszállítókkal dolgoznak együtt, akik rendelkeznek a rendszerrel;
-a rendszer megléte közbeszerzési eljárásnál kötelező;
-Európai Uniós pályázatoknál pedig jelentős előny.
A rendszer kiépítésének ideje maximum 3 hónap, általában 4-5 konzultáció
-elvégzi a folyamatok felmérését;
-elkészíti a Minőségügyi Kézikönyvet;
-összeállítja a dokumentációkat, formanyomtatványokat (pl. eljárások, munkautasítások); -
elvégzi a belső auditot;
-részt vesz a rendszerkiépítést záró tanúsító auditon;
míg Ön papírmunkát nem végez, csak néhány (max. 1 órás) konzultáción vesz részt.
-a minőségügyi rendszer NEM temeti papírhallom alá a vállalkozást (a rendszert elektronikus formában építjük, és a működtetés nagyon kevés papírmunkát igényel);
-a minőségügyi rendszer nem változtatja meg a cég sikeres munkavégzését (nem alakítjuk át a meglévő munkafolyamatokat, hanem a rendszert arra építjük, ezáltal csak hatékonyabbá tesszük azt);
-a rendszer kiépítése és működtetése nem vonja el Önt a napi munkavégzésétől és nem igényli külön munkatárs felvételét (a működtetést alacsony időráfordítással bármelyik munkatárs elvégezheti);
-nem szükséges minőségi bizonylatot beszerezni minden egyes beszerzett termékhez.